Subscribe Twitter

Thursday, February 18, 2010

*kongsi pengetahuan*

baca Al-Islam tadi kat Tabung Haji..

menarik sgt isi tentang perkahwinan & cemburu isteri Nabi

aku tak lah sealim mana, tapi kalau boleh aku nak kongsi semua cerita tu.

tak salah kan?

tentang perkahwinan tu,

ustazah tu cakap..yang penting dlm perkahwinan tu adalah niat..jangan hanya fikirkan nafsu semata tanpa fikir tanggungjawab yang akan digalas..*yupp,aku setuju*

kemudian,berbalik kepada niat.niat majlis tu adalah untuk memberi makluman kepada saudara-mara,rakan2 tentang ikatan perkahwinan yang telah terjalin antara anda dan pasangan,tapi janganlah lebih2 kan kepada benda lain.contohnya aksesori perkahwinan misalhnya.cth,hantaran kan..aksesori dia lebih.itu dah dikira macam sifat menunjuk-nunjuk.wallahualam la ye...aku sendiri tak tahu..ini berdasarkan apa yg aku baca

tentang cemburu tu..cemburu seorang wanita tu ibarat hujung pisau dengan pengasahnya.wahhh~betapa tajam nya cemburu seorang wanita kan.nilai2 lah ye..jangan kerana cemburu,diri sendiri yang merana.tak kira lah cemburu dari segi apa pun kan.semua manusia ada sifat cemburu kan.;)

itu je lah

doakan apa yang aku nak beli esok lusa tercapai.aku dah nekad dah.

p/s: ish,,si0t je~

2 comment(s):

Ah Fatt said...

simpan ilmu ni sampai bila2
;p

~roslinda~ said...

insyaAllah..
selagi hidup..
;)
heeeeee ^-^