Subscribe Twitter

Sunday, December 4, 2011

Salam penuh rindu!


Assalamualaikum...

dah 100 hari lebih dah Nia pergi tinggalkan kita...

Mak and Kak Lin pun dah kuatkan diri bila dijemput ke HSI untuk majlis yasinan untuk Nia and kawan2 dia yang dah jadi ahli syurga...

Kami sekeluarga nak ucapkan byk2 terima kasih that ever concern on our beloved princess, Dania Emelda Aqasha that was chosen to be under guidance of Nabi Ibrahim a.s on 22th of August 2011, Alfatihah.

Doakan rakan sperjuangan Nia yang lain diberikan nikmat kesihatan, dikurangkan kesakitan yang mereka alami. Doa kalian sangat mereka dan juga kami keluarganya hargai.

Di kala kita bergembira, jangan lupakan anak anak kecil yang sedang berjuang untuk terus hidup. Kita sedang bergembira dengan nikmat kesihatan, nikmat kemewahan dan sebagainya. Tapi mereka? Sedang bercekang mata untuk memastikan semuanya perfect untuk anak anak mereka supaya mereka tidak rasa sedikit kurang pun walaupun mereka sakit.

Kami tahu bagaimana peritnya rasa, bagaimana sayunya hati bila berurusan dengan anak anak kecil ini. Kalau rakan sebayanya menjadikan air vitagen, cheese sebagai favorite mereka, tapi kami terpaksa menerangkan berkali2 dan menjauhkan dari mereka itu semua yang mungkin akan affect perubatan yang dia sedang alami. I mean chemotherapy. Itu yang doctor inform, kami cuba terapkan. Kami tak belajar biology untuk terangkan itu semua. Tapi tujuan kami untuk menyembuhkan dia.

Pergi shopping complex, kami ambil jalan yang jauh, pusing2, semata2 untuk mengelakkan anak anak itu nampak apa yang mereka mahu tapi dilarang doktor. Ada mak cik yang mengsuakan kuih raya yang ada cheese, si anak kecil itu hampir menjamahnya, tapi aku ambil semula tanpa belas dan kasihan. Kerna aku sayang pada dia. Kalau sedikit cheese itu yang boleh membuatkan sakitnya lebih, aku tak sanggup. Kau kena tegar untuk handle mereka sebab niat kau cuma satu. Kau nak sembuhkan dia.

Walau apa pun, Nia memang ahli syurga. Semua tu sebenarnya dia dah tunjuk sikit demi sikit sebelum dia pergi. Kami redha dengan pemergiannya, kerna kami percaya tiada balasan selain syurga untuk hambaNya yang bersabar saat diambil kekasihnya di dunia. 

Ummi sayang sangat kat Nia. Ummi rindu sangat kat Nia.

Puas sebab semalam Ummi dapat mimpi Nia, finally.

Moga kita jumpa lagi di syurga, insyaAllah sayang. Doakan Ummi kuat untuk mengejar. 

Nia tak de depan mata, tapi Nia sentiasa dekat dalam hati Ummi. I love you Nia.Always. :')

p/s: Jangan pernah berhenti doa untuk anak2 kecil ini. Mereka rakan seperjuangan Nia. Doakan mereka. Doa kalian sangat sangat bererti...

0 comment(s):