Subscribe Twitter

Tuesday, July 13, 2010

syarat lelaki untuk si gadis


1. Pandai masak. Lebih manis jika si dia boleh memasak menu kegemaran si dia.

Ini bergantung pada lelaki tu sebenarnya,ada je yang tak kisah. Sebab dia tahu makan kat luar lagi sedap daripada makan air tangan si dia. :P Overall,at least try it dear!:)

2. Bertudung atau tidak itu adalah pilihan lelaki itu sendiri.

Biasalah lelaki....Hahaha Tu je lah yang mampu aku ulas. :)

3. Bijak mengambil hati.

Sumber: Remaja edisi Julai. Sila dapatkan Remaja Julai untuk dapatkan 40 syarat lelaki untuk si gadis.Eh kenapa aku promote remaja pulak ni?Haha


Yang lain-lain tu boleh la fikir sendiri ya~

Aku sebenarnya dah bosan cerita hal yang hampir sama. Terima dia seadanya as dia terima anda seadanya all that stuff. Yucks~!Hahaha


Arranged Marriage Vs. Love Marriage maybe next time?:)

Ouh btw, waktu majlis kahwin Abang hari tu, Mak Andam tu datang esoknya untuk buka pelamin,dia tanya..

"Tak sekolah ke hari ni Dik?"

"Erk, tak lah. Dah kat universiti." *Dalam hati dah gembira dah,bajet muka awet muda*:P


Lagi satu cerita, nak dijadikan cerita.. Mak cik akak ipar aku yang datang dari Kelantan tu tiba-tiba datang kat aku. Dia cakap..


"Eh kejap,nak ambil gambar adik Hanif"

"Erk,apa ni?Tak nak lah..Huuu"*pergi nyorok di sebalik langsir khemah tu*


*Dia pon selak langsir tuh*

*Akhirnya aku pun merelakan dan senyum lah*Hahaha 


Abang bagitahu rupanya dia berkenan nak jadikan aku menantu.Hahaha Apakah?Aku tak buat apa-apa pun hari tu,jadi photographer jekkkkk.T-T. Dia tak tahu aku menantu jenis apa lagi tuh *gelak jahat*.:P


Anak dia Leftenan Muda.*ehem-ehem* Suruh anak mak cik add facebook saya ea.Hahaha :P


p/s:  Dak sombong.. :)

17 comment(s):

-Nurul Afiqah- said...

wah bestnye suda ade orang berkenan nak jadikan menantu ;)

~roslinda~ said...

wahhhhh cptnye dia komen..:P
hahahhaa
best ke?serius best ke?
tak delah...lawak antarabangsa kot n a bot weird je..:)
sbb TAK LAYAK langsung lg untuk ke arah itu ye~
hahahhahaha

~roslinda~ said...

*bit

naz said...

hahaha! semoga bahagia. haha

~roslinda~ said...

hahahhaa
TAK DE maknanya..:)

R LEeN said...

terus terbyg cite2 melayu n cite2 hindustan yang mak2 diorang pegang gbr menantu pilihan diorang.....
huhuhu......

~roslinda~ said...

bhahahahha
kejam kot~
dan kemudian laki tu tgh fikir...
hahhahaha
kejam sgt tuh~
xde mknenye...

R LEeN said...

pastu kan......lelaki2 tu akan fikir,
nk tinggalkan gf diorang ke....
nk ikut pilihan mak....

mulalah nk mintak no telepon..heheheh

~roslinda~ said...

hahahahhaha
pas tu mak dia ckp..
dah2..ckup2...
xde mknenye semua ini..
lalallala~

miss ketak-ketuk said...

yg vote sengal tu aku...
(sambil agkat2 tangan)

~roslinda~ said...

hahahhaha
bongek aza~

miss ketak-ketuk said...

huuu...
bosan...
malam ni ade meeting...
xmau pegi...
ngantuk...
malas...

~roslinda~ said...

hahhaha
boleh kirim burger ni kat aza :P
gile arh awal2 sem ade meeting dah..excited btol..
br igt nk g mkn mlm ni..

miss ketak-ketuk said...

weh, gi la kdai...
aku xmau burger...
aku nak nasi...
aku blikan ko burger, ko blikn aku nasi...
hehehe...
deal?

miss ketak-ketuk said...

weh...
die bengong...
die bengong dah...
penat aku tulis pnjg2 tadi pastu die ckp error plak...

hani blikan ak nasi, aku blikn ko burger...
okeh???hahaha

~roslinda~ said...

hahahahha
bengong...
xde mknanye..
dah klu ak g belikan ko nasi..
watpe burger lag..
haha
sengal aza~

~roslinda~ said...

ko meeting la cpt2...
ko ckp ade hal~k syg?:)